لا نؤمن بالعنف ضد المرأة

Lebanese blogger Khattar Torbey shared the same exact views on the recent “We Believe” ad that I wrote about this morning. I thought of sharing it given the importance of the issue and because it could reach a bigger audience since it’s written in Arabic.

بخصوص هيدي حملة “نؤمن” لمناهضة (؟) العنف ضدّ المرأة، وهالفيديو يلّي عارضينلنا فيه سحبة من أعلى رجال الدين مرتبة بأبهى حللهم وهم يدينون العنف ضدّ المرأة الزوجة ويوصون بها خيرا، سؤال:

طيّب إذا هيك من الّذي يمنع إقرار قانون العنف الأسري؟! هم رجال الدين أنفسهم، علنا وباسم الدين! فإذا لا بدّ من حملة في هذا الموضوع، وجب إدانتهم على مواقفهم، على حؤولهم دون حماية المرأة قانونا من أي عنف تتعرّض له. لا أن نكافئهم بحملة تبرّئ ذمّتهم في هذا الموضوع!!!

أو أنّو القضيّة إنّو نستعيض عن القانون بالنصح الأخلاقي؟؟؟… يا عيني… يعني كان بعد فيه هيدي!!! بكرا منلغي قانون العقوبات ومحلّ القاضي منعيّن واعظ أخلاقي وديني، وكلّ ما واحد قتل أو سرق، منقلّو يصلّي المسبحة، وفوقها 2 أبانا وواحد سلام، ويقرا الفاتحة ويروح يعملّه 500 ركعة بالزاوية!!!

Read it all [Here].

2 thoughts on “لا نؤمن بالعنف ضد المرأة

  1. Mb

    I agree Khattar. However, we need to support and encourage religious groups to participate in the debate and, at the same time, demand that they support laws to allow state protection of women. It is a thorny situation in Lebanon, I know.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>